Hoşgeldiniz ( )
Cevap Yaz
11 Eylül 2018, 19:13
necla
Yönetici

Sponsorlu Bağlantılar

5. Sınıf MEB Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 234-235-236-237-238-239-240-241. Sayfa Cevapları


Sponsorlu Bağlantılar

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 234, 235, 236, 237, 238, 240, 241 “Kar Tanesinin Serüveni” Metni Etkinlik Cevapları MEB Yayınları
234. Sayfa

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. En sevdiğiniz yağış türü nedir? Niçin?

Cevap: Yağmurdur.Çünkü yağmurda yürümek koşmak ve sesini dinlemek çok güzel.

2. Yağış türlerinin farklı şekillerde olmasının sebebi ne olabilir?

Cevap: Yeryüzü şekilleri, iklim çeşitleri, yükseklik farklılıkları.

3. Yağış türlerinin oluşumuyla ilgili bildiklerinizi anlatınız.

Cevap: Yeryüzündeki sular ısınan hava ile buharlaşarak gökyüzüne çıkar ve bulutları oluşturur.Bu bulutlar elektrik yüklüdür.Çarpışan bulutlardaki sular aşağı doğru inerken soğuk hava ile karşılaşınca kar olarak, dolu olarak düşer.Daha ılık havalarda ise yağmur olarak yeryüzüne iner.

237. Sayfa

1. ETKİNLİK

Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri anlamları ile eşleştiriniz.

Cevap:

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde koyu yazılan eş sesli (sesteş) kelimeleri farklı anlama gelecek şekilde birer cümlede kullanınız.

Cevap:

İki ay önceydi.

Cevap: Hava açık olunca ay daha parlak göründü.

Ben Hazar Denizi’nde bir damla suydum.

Cevap: Dudağının üzerinde bir ben vardı.

Sıcak bir yaz günüydü.

Cevap: Tahtaya yazı daha hızlı yaz.

Onlar da bize katıldığı için çoğalıyor, daha gür, daha kaynaşmış duruma geliyorduk.

Cevap: Sesi oldukça gür çıkıyordu.

Bak, ben kar olmaya başladım bile.

Cevap: yaptığım işten çok kar elde ettim.

Tam pencerenin önünden geçerken bir el uzandı.

Cevap: Bana da mı el gibi sayacaksın bu kalemi?

238. Sayfa

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.

1. Çocuk, kar tanesiyle nasıl tanışmıştır?

Cevap: Pencerenin önünde yağan karı izlerken pencereyi açarak eline konmasına izin vererek.

2. Kar tanesinin yavaş yavaş deniz yüzeyinden ayrılıp yükselmesinin sebebi nedir?

Cevap: Havanın sıcak olması ile buharlaşması.

3. Kar tanesi yağmura dönüşemeyeceğini duyunca niçin üzülmektedir?

Cevap: Yeryüzüne bir daha gelemeyeceğini zannettiği için.

4. Sizce metinde hayal ürünü unsurlara yer verilmiş midir? Örnek vererek açıklayınız.

Cevap: Evet verilmiştir.kar tanesinin ya da su tanesinin konuşması, istemesi ya da dilemesi olamaz.

5. Metinde anlatılan kar tanesinin oluşum aşamaları ile kar tanesinin gerçek oluşum aşamaları
arasında benzerlik var mıdır? Anlatınız.

Cevap: Evet vardır.Sular buharlaşarak gökyüzüne çıkar ve bulut olurlar.Ondan sonra yeryüzüne geri kar yağmur olarak gelirler.

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki görseller kar tanesinin başına gelenleri anlatmaktadır. Görselleri metinden yararlanarak sıraya diziniz.

Cevap: 4-1-5-3-2

239. Sayfa

5. ETKİNLİK

Aşağıda verilen bölüme metnin özetini yazınız.

Cevap: Hazar Deniz’inde bir damla su havaların ısınması ile buharlaşıp gökyüzünde diğer damlalar ile bulut olur ve rüzgar bu bulutları değişik yerlere götürür.Yoğunlaşan bulutlar havaların soğuması ile yeryüzüne kar tanesi olarak düşer ve bir çocuğun avucuna iner.

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki tabloyu metinden yararlanarak doldurunuz.

Gerçek hayatta karşılaşılabilecek durumlar: Suyun buharlaşması, gaz haline gelmesi, bulut olmaları kar olarak yağmaları.
Gerçek hayatta karşılaşılamayacak durumlar: Kar tanesinin konuşması, istek ve dileklerinin olması.

240. Sayfa

7. ETKİNLİK

Aşağıda Ankara iline ait 5 günlük hava tahmin raporu verilmiştir. Tabloyu inceleyiniz.

a) Aşağıdaki soruları tabloya göre cevaplayınız.

1. Ailenizle birlikte sıcak ve yağışsız bir günde pikniğe gideceksiniz. Piknik için en uygun gün hangisidir?

Cevap: Cumartesi

2. Gün içindeki sıcaklık farkının en az olduğu gün hangisidir?

Cevap: Salı

b) Örnekte olduğu gibi bir konuşma hazırlayarak tabloyu yorumlayınız.

Cevap: 28 Nisan Cuma günü en düşük sıcaklığın 3 en yüksek sıcaklığın 21 derece olması bekleniyor.Yağmur yağışlı bir hava bekleniyor.

241. Sayfa

8. ETKİNLİK

Sınıfta üçerli gruplar oluşturunuz. Her grup kar tanesine yeni bir serüven yazacak. Ancak gruptaki 1. kişi hikayenin başlangıcını, 2. kişi gelişimini, 3. kişi ise sonucunu yazacak. Hikayenizi tamamladıktan sonra arkadaşlarınıza okuyunuz.

Cevap: Bu etkinlik sınıfta gruplara ayrılarak yapılacak.


Sponsorlu Bağlantılar

Bir önceki yazımız olan 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 100-101. Sayfa Cevapları MEB Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Etiket: meb yayinlari 5 sinif turkce, 240 sayfa sayfa en yavaş, türkçe 5 Sınıf 6 etkinlik, 5 sınıf ortaokul türkçe kitabı test kitabı, 5 sınıf türkce ders kitabı 238 sayfanın cevabı, 5 sınıf Türkçe dersi 1 2 3 4 ve 5 soruyu metinden hareketle cevaplayınız, 5 sınıf türkçe kitabı 2 etkinlik2018 cevap, 5 sinif turkce kitabi cocyklu, 5 sınıftürçe çocuk 6etkinlik, türkçe 5 sınıf cevapları 6 etkinlik
HIZLI CEVAP YAZ

Mesajınız:

Cevap Yaz
Yasal Uyarı
Site İsmi: Diriliş
Forum diriliş Diriliş | Diriliş Forumu
Sitemizde bulunan tüm yazılar, konular, içerikler yol gösterici nitelikte genel bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.